loading...
دهکده کنکور
مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 279 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین مهلت ابراز علاقمندی به شرکت در رشته های شرایط خاص کنکور 93 گفت: داوطلبان کنکور تا فردا 10 تیرماه فرصت دارند که با مراجعه به سایت سنجش نسبت به درج این علاقمندی اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی افزود: اطلاعیه مربوط به شرکت داوطلبان کنکور سراسری 93 در این دوره از پذیرش در رشته های شرایط خاص که به صورت متمرکز دانشجو می پذیرند در 31 خردادماه به اطلاع داوطلبان رسیده است اما با توجه به پایان فرآیند برگزاری آزمون داوطلبان تا 10 تیرماه فرصت دارند این ابراز علاقمندی را در فرم های ثبت نام خود تایید کنند.

وی افزود: هر داوطلب می تواند دو رشته از رشته های دارای شرایط خاص با پذیرش متمرکز دانشجو را انتخاب کند.

به گزارش مهر، رشته‌هاي‌ داراي شرايط خاص رشته‌هايي هستند كه نياز به‌ اقداماتي‌ نظير مصاحبه‌، معاينه‌ و آزمون علمي و يا عملي دارند و داوطلبان‌ علاقه‌مند به‌ انتخاب‌ اينگونه‌ رشته‌ها بايد شماره موارد را از جداول مربوطه استخراج و حداكثر دو مورد از اين موارد را در سايت سازمان درج کند و در صورتي‌كه‌ نام آنان‌ در رديف‌ معرفي‌شدگان‌ چند برابر ظرفيت‌ رشته‌هاي‌ مذكور براي‌ مصاحبه‌ و معاينه‌ اعلام‌ شود (اعم‌ از اينكه‌ در مراحل‌ مصاحبه‌، معاينه‌ و آزمون علمي و يا عملي شركت‌ کنند یا خیر) بايد در زمان‌ انتخاب‌ رشته‌، كدرشته‌ يا كدرشته‌هاي‌ مذكور را به‌ عنوان‌ يك‌ يا چند رشته از انتخاب‌هاي‌ مجاز خود به‌ نحوي‌ كه‌ در دفترچه‌ شماره 2 (دفترچه‌ انتخاب‌ رشته‌) منعكس‌ می شود  فقط از اولويت يكم تا اولويت‌ نهم انتخاب کنند.

داوطلبان‌ شماره‌ مورد يا موارد مربوط به رشته‌هاي‌ مورد علاقه‌ خود را از جدول شماره 1 (براي‌ داوطلبان‌ گروههاي آزمايشي  علوم‌رياضي‌‌وفني‌، علوم‌‌تجربي‌، علوم‌‌انساني و هنر‌)، جدول‌ شماره 5 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌)، جدول‌ شماره 8 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌ تجربي‌)، جدول‌ شماره 12 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌ انساني‌) و جدول‌ شماره 15 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمايشي‌ هنر) استخراج‌ و انتخاب کنند.

تذكرات مهم:

1- آن ‌دسته ‌از داوطلباني‌كه‌ علاقه‌مندي‌ خود را به ‌هر يك از رشته‌هاي تحصيلي داراي شرايط خاص دانشگاه امام صادق(ع) و يا دانشگاه علوم قضايي و خدمات اداري/ دادگستري، در زمان ثبت‌نام آزمون سراسري ازطريق سايت دانشگاه ذيربط اعلام کرده اند نياز به اقدام خاصي در اين مرحله ندارند.

2- متقاضيان دانشگاه علوم قضايي و خدمات اداري دادگستري چنانچه مجاز به انتخاب رشته شوند و در رديف معرفي‌شدگان چندبرابر ظرفيت اين دانشگاه در مردادماه قرار گيرند، لازم است در زمان انتخاب رشته، كدرشته‌هاي تحصيلي اين دانشگاه را تا اولويت نهم و قبل از دهم انتخاب کنند.

3- متقاضيان رشته‌هاي‌ تحصيلي دانشگاه مذاهب اسلامي واحدهاي( بندرعباس، تهران، سنندج و زاهدان) و دانشگاه صنعتي مالك اشتر لازم است شماره مورد و يا موارد را از گروه‌ آزمايشي‌ مربوط استخراج و در سايت سازمان درج کنند، در صورتي‌ كه متقاضيان هر يك از رشته‌هاي فوق‌الذكر‌ در رديف‌ معرفي‌شدگان ‌چند برابر ظرفيت قرار گيرند، به‌ هنگام ‌انتخاب ‌رشته‌ لازم‌ است‌ كدرشته‌ يا كدرشته‌هاي ‌مربوط را از اولويت‌ اول‌ انتخابي‌ تا حداكثر اولويت‌ سي‌ام‌ در هر اولويتي‌ كه‌ علاقه‌مند باشند انتخاب‌ كنند و داوطلباني‌ كه‌ دو مورد از موردهاي‌ مربوط به‌ گروه‌ آزمايشي ‌خود را انتخاب‌ كرده‌اند، مجاز هستند علاوه‌ بر دو مورد انتخابي‌، شماره موارد مربوط به رشته‌هاي‌ دانشگاه‌هاي فوق را نيز به ‌عنوان‌ مورد سوم‌ انتخاب‌ کنند.

4- ملاك نهايي براي ظرفيتها، عنوان رشته‌ها و نيمسال پذيرش براي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي، موارد درج شده در دفترچه راهنماي انتخاب رشته(دفترچه شماره 2) خواهد بود.

مؤسساتي كه در رشته‌هاي تحصيلي داراي شرايط خاص از بين داوطلبان چند گروه آزمايشي دانشجو مي‌پذيرند شامل دانشگاه شهيد مطهري، دانشگاه غيردولتي -غيرانتفاعي سوره تهران، دانشگاه مذاهب اسلامي، دانشگاه ‌صنعتي ‌مالك ‌اشتر، دانشگاه علوم ‌پزشكي ‌ارتش ج.ا.ا، دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله(عج)-تهران است.

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 192 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (1)

 

از اینکه سایتتون رو پیدا کردم خوشحالم
من درصد زیستم برای رشته تجربیی که هستم زیاد خوب نیست
اشتباهاتم زیادن
درصدد کم کردنشون هستم. چیکار کنم؟
تا چند درصد برای قبولی امسال لازم دارم؟
در ضمن به نظر شما اگه کسی امروز یکم نگران و ترسان باشه نشونه ی بدیه یا خوبی؟

 

پاسخ :سلام دوست گرامی

شما در کنکور سراسری میبایست درصد ریستون بیشتر از 60% باشه تا با درصدهای متناسب سایر دروس بتونید در یکی از 3 تا رشته اول قبول بشید

یادتون باشه زیست عموما یه سری جاها داره که ما همیشه غلط پاسخ میدیدم بهتره اونارو شناسایی کنیم و در آزمونهایی که از خودمان میگیریم یا میدهیم آنها را نخوانده حذف کنیم

و بهتر است به جای تمرکز در همه ی مباحث به صورت سلکشن یکسری مباحث را تاپ تاپ یاد بگیریم که حتما تست های مطرح شده از آنها را با درصد بالایی درست بزنیم

در ضمن تمرین تستهای سراسری و خواندن پاسخ های تشریحی آنها کمک شایانی به کاهش غلطها میکند

یادتان باشد در تمامی فرآیندهای رفع اشکال دنبال چرایی غلط شدن باشید قطعا در این دوران روزانه بصورت منظم 3 ساعت زیست بخوانید به نتایج فوقالعاده ای میگیرید

به امید موفقیت شما

 

سلام من درصد امو توی تخمین رتبه قلم چی میزنم زمین به طور محسوسی رتبه مو تغییر مید مثلا 1500 رو میکنه 200 با توجه به اینکه داروسازی میخوام میخوام بدونم چنین چیزی درسته یا نه؟

پاسخ :


سلام دوست گرامی
بله تغییر زیادی ایجاد میکنه

اولا چون داروسازی برای زیرگروه 2 هستش و در آن زیرگروه زمین ضریب 1 دارده

وما خیلی از دانش آموزان تجربی زمین نمیزند و شاید متوسط کل آژمون 5% هم نشه و در این شرایط کسی 30-50% زمین بزنه انگار درصدی شبیه 80 در ریاضیات کسب میکنه و تراز فوقالعاده ای میگیره

اگر برنامه ای برای داروسازی دارید حتما زمین شناسی خوب مرور کنید

مخصوصا روی پیش بیشتر وقت بذارید و از کتابهای همایشی زمین دریافت(تالیف دکتر چلاجور) و داروسازی قبول شو خیلی سبز(تالیف آقای بازوبندی) و جزوات میوه ای زمین شناسی تالیف شایان نعلبندی به طور همزمان استفاده کنید و قطعا راضی کننده خواهند بود

به امید موفقیت شما

 


مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 145 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

برای اینکه هیچ وقت حروف میانجی رو فراموش نکنید واژه ی زیر رو حفظ کنید.

ج ( سبزیجات )                   ک ( نیاکان )‌                    ی(‌آشنایان )                   گ (فرزانگان)             الف(نامه ای )              و ( بازوان )

جکی گاو

 

 

این نکته یادتون نره که واجهای میانجی در شمارش تکواژ به شمار نمی روند

 


مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 294 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

تحلیل درس خلاقیت تصویری و تجسمی:

فرزانه امیریان دانشجوی کارشناسی تلویزیون و هنرهای دیجیتال از دانشگاه صدا و سیما، رتبه 4 منطقه 2 سال 92

درس خلاقیت تصویری و تجسمی در کنکور امسال، پرتصویر تر از سال گذشته به نظر می رسد و به همین نسبت تاکید بیشتری بر سوال های نشانه شناسی، عناصر بصری و القای مفهوم داشته است.

در کنکور 92 با تصاویر صریح تری روبرو بودیم در حالی که بعضی از تصاویر به کار رفته در کنکور 93 دو پهلو به نظر می رسد.

طراحان سوال از مبحث تکنیک تصویرسازی دو سوال در کنکور سال گذشته مطرح کرده بودند ولی جای سوال های این مبحث در کنکور امسال خالی است.

در مبحث عکاسی و نورپردازی امسال با سه سوال مواجه هستیم در صورتی که در کنکور سال گذشته سوالی از مبحث عکاسی به چشم نمی خورد.

در کنکور سال گذشته از مباحث مربوط به تاریخ هنر ایران سوال های بیشتری مطرح شده است و این طور به نظر می رسد که در کنکور امسال سوال های سبک شناسی نسبت به پارسال افزایش یافته است. 

 

تحلیل درس خواص مواد: سعید مبینی کارشناسی ارشد هنر اسلامی، هنرهای زیبا از کرج

در یک مقایسه اجمالی، سوال های کنکورهنر 93  درس خواص مواد با سال گذشته (92) به نتیجه رسیدم که سوال های مربوط به درس صنایع دستی ، ابزار و مرمت بیشتر مورد توجه بوده است. سوال های درس خواص مواد در کنکور امسال کاربردی تر بوده و کمتر مواد و مصالح ، الیاف و حتی عکاسی مورد توجه قرار گرفته است. نکته قابل توجه این که کتاب سبز خواص مواد کانون سه مبحث صنایع دستی ، ابزار و مرمت را خیلی خوب توضیح داده و اگر دانش آموزی این کتاب را مطالعه می کرد تعداد سوال های زیادی را می توانست پاسخ دهد.

از آزمون 7 فروردین تا انتهای آزمون های کانون این سه مبحث به خوبی سوال های این درس را پوشش می داد و اگر دانش آموزی فقط آزمون کانون را کار می کرد به کمک پاسخ تشریحی و آزمون غیر حضوری می توانست بیش از 30% سوال های خواص مواد را پاسخ دهد.

 

تحلیل و بررسی سوالات درس زبان انگلیسی گروه آزمایشی هنر

سطح دشواری آزمون: سوالات از سطح متوسط برخوردارند و در مقایسه با سوالات گروه ریاضی می توان گفت که آسان هستند.

بودجه بندی سوالات: طبق معمول 4 تا گرامر که دو تا از سال سوم شامل درس های سه و شش و دو تا از سال چهارم که شامل درس یک و طبق معول از درس هشتم بود. البته لازم به ذکر است که در کلوز مشترکاً از گرامر درس های دوم و سوم سال سوم در رابطه با حروف اضافه یک سوال مطرح شده است.

واژگان : توزیع سوالات واژگان برای دو کتاب سال سوم و چهارم بطور منطقی بوده و از 8 تست 3 تا برای سوم و 4 تا برای سال چهارم اختصاص داده شده بود. و 1 تست برای واژه ی mystery که در زبان سال اول خوانده شده است. به نظر می رسد که اطلاعات واژگانی دانش آموزان از سال های اول ودوم دبیرستان نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. البته واژه ی applied for در تست شماره 76 در کتاب های درسی مطرح نشده ولی دانش آموزان با توجه به اطلاعات شخصی می توانند به آن پاسخ دهند.

تست کلوز: متن انتخاب شده برای کلوز در رابطه با دانش عمومی گروه هنر نمی باشد و گروه ریاضی بهتر می توانند به این گونه تست ها پاسخ دهند. عدم رعایت فاصله  نقطه چین ها، استاندارد بودن این نوع تست را زیر سوال می برد.با وجود این ، در متن نشانه های فراوانی برای حدس زدن جاهای خالی موجود است و من مطمئن هستم که دانش آموزان عزیز به راحتی به این بخش از تست پاسخ داده اند.

متون درک مطلب: هر دو متن روان و سلیس بوده و تست های آن ها نیز متوسط. البته به جز تست شماره 96 که دانش آموزان عزیز وقتی قادرند به این نوع تست ها پاسخ دهند که از نگارش انواع پاراگراف ها در انگلیسی اطلاع داشته باشند. و اینگونه تست ها بیشتر در تافل و آیلتس مطرح می شوند.

با آرزوی پیروزی شما عزیزان

هیمن احمدآلی

 

بيست سوال مطرح‌شده در درس ترسيم فنی كنكور هنر در سال 93 را می‌توان به صورت زير تحليل و بررسی كرد:

- 6 سوال به مباحث گوناگون هندسه اختصاص دارد كه البته نسبت به دو سال گذشته، كمی كاهش داشته ولی قابل پيش‌بينی بود. داوطلبان هنر بايد توجه ويژه‌ای به هندسه داشته باشند.

- 2 سوال مربوط به شناخت احجام است كه نسبتا ساده بوده و از كتاب ترسيم‌فنی رشته نقشه‌كشی معماری آورده شده است.

- 1 سوال مربوط به ترسيمات هندسی (شيوه‌های ترسيم بيضی) است كه اين مطلب هم به طور كامل در كتاب ترسيم فنی توضيح داده شده است.

- 3 سوال به مبحث نقطه، خط و صفحه در فضا اختصاص يافته كه از مباحث هندسه‌‌ی ترسيمی است. سال گذشته نيز تعداد سوالات اين بخش به همين تعداد و البته كمی دشوارتر بود.

- 3 سوال به مبحث مجهول‌يابی اختصاص يافته است. در چند سال گذشته سوالات مجهول‌يابی كاهش چشم‌گيری يافته بود و طرح 3 سوال از مجهول‌يابی، نكته جالب كنكور امسال است. سوالات مطرح شده، سوالات نسبتا دشواری به شمار می‌روند.

- 1 سوال هم از مبحث تصاوير دوبُعدی است. در اين‌ مبحث معمولا نمای سه‌بعدی يك جسم، داده شده و يكي از نماهای دوبُعدی آن خواسته می‌شود.

- 4 سوال هم به بخش نقشه‌كشی معماری مربوط می‌شود كه نسبت به سال‌های گذشته، تعداد آن‌ها افزايش يافته است.

در مجموع بايد گفت سوال‌های امسال نسبت به سال پيش، به جز چند مورد، كمی ساده‌تر شدند و توجه داشته باشيد كه هيچ سوالی از مباحث مقياس، اندازه‌گذاری، تقارن، گسترش احجام، تصاوير سه‌بُعدی، پرسپكتيو، برش، فضا و ابزار و تجهيزات در آزمون امسال مطرح نشده است.

 

 حمیدعلی مظاهری

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 179 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)
دكتر عثماني نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ،دكتر خسروي فرماندار،سرهنگ بندريان فرمانده نيروي انتظامي ورحماني مدير آموزش وپرورش شهرستان بوکان صبح روزجمعه 6تیرماه از کلیه حوزه امتحانی کنکور سراسری شهرستان بوکان بازدید بعمل آوردند.

 


به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش : دكتر عثماني نماينده مردم بوكان در مجلس شوراي اسلامي  ودكتر خسروي فرماندار بوكان پس از بازدید از حوزه های امتحانی طی سخنانی ضمن ابراز رضايت ازتسهيلات ،امكانات ونحوه برگزاري آزمون در حوزه هاي  برگزاری كنكور سراسري، از مدير آموزش وپرورش وکلیه عوامل اجرایی ونیروهای انتظامی که براي برگزاری بزرگترين المپياد علمي   در شهرستان بوکان تلاش نموده اند تقدیر وتشکر بعمل آوردند .

لازم به توضیح است تعداد  ۴۶۹۶ داوطلب  در آزمون  کنکور سراسری امسال  شهرستان بوکان شركت نموده بودند .

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 311 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

شرایط و نحوه‌ی مطالعه‌ی هر کس (مانند زمان مطالعه، مکان مطالعه و .. ) که به یک مطالعه‌ی ایده‌آل مربوط می‌شود مخصوص خود اوست و نمی‌توان گفت که با چه راهی بهتر به مقصد می‌رسد.

اما می‌توان مطالبی کلی بیان کرد و راهکار‌ها و ترفندهای مناسبی برای کسب بهترین نتیجه با صرف کم‌ترین انرژی ارائه کرد.

مکان و حالت مطالعه:

بهترین مکان مطالعه مکانی است آرام با نور کافی که تا حد امکان وسایلی که حواس فرد را پرت می‌کند در آن وجود نداشته باشد؛ البته بسته به هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. بهترین مکان برای مطالعه، منزل است؛ چون نه مثل فضای آزاد سر و صدا وجود دارد و نه مانند کتابخانه و مدرسه دوستان و افراد دیگر حضور دارند که به جای مطالعه، حواس فرد متوجه آن‌ها شود. البته اگر دانش‌آموزان به جای حرف زدن و توجه به مسائل دیگر با هم درس بخوانند و مشکلات یکدیگر را رفع کنند تأثیر چند برابر نسبت به مطالعه‌ی فردی خواهد داشت.

ü     در صورتی که فرد در منزل امکان مطالعه نداشته باشد کتابخانه به او توصیه می‌شود.

بهترین حالت مطالعه نیز هنگامی است که شما در یک مکان همیشگی و ثابت پشت میز نشسته باشید، طوری که پاها به طور ثابت با زاویه 90 درجه روی زمین قرار گیرد و زاویه‌ی چشم با سطح کتاب 30 درجه باشد اگر هم برای فردی امکان استفاده از شرایط فوق نباشد به او توصیه می‌شود به هیچ وجه خوابیده درس نخواند؛ چون هم تمرکز او کم می‌شود و هم بازده مطالعاتی‌اش پایین می‌آید و در بلندمدت به چشم‌ها آسیب وارد             می‌شود. در این حالت بهتر است فرد روی زمین بنشیند و مطالعه کند. در صورت تغییر دایمی مکان مطالعه، هر بار ذهن شما متوجه اشیا و موضوعی جدید در آن مکان و باعث کاهش تمرکز  می‌شود و هر بار نیز این موضوع باعث پایین آمدن بازده مطالعه‌ی شما می‌شود؛ اما مکان ثابت به شما کمک می‌کند که از این مشکل رهایی یابید؛ زیرا پس از گذشت چند روز، ذهن به اشیای محیط اطراف شما عادت می‌کند و تنوع و موضوعات جدید کم‌رنگ می‌شوند و ذهن دیگر خود را درگیر آن‌ها نخواهد کرد.

نور مطالعه:

بهتر است برای مطالعه از نور زرد و سفید به طور هم‌زمان استفاده شود، به طوری که یک نور از پشت سر تابیده شود و یک نور از بالای سر. نور سفید به طور طولانی باعث خواب‌آلودگی فرد می‌شود و نور زرد نیز پس از زمانی نه چندان طولانی، موجب خستگی چشم‌ها می‌شود و به عبارتی چشم‌ها را می‌زند.

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 285 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

سلام

تستهای کنکور امسال برخلاف سالهای قبل جنبه ی مفهومی - حفظی داشته اند تا اینکه رویکردی مسئله گونه داشته باشند مسائل کنکور تا حد زیادی کاهش یافته اند و تعداد پرسش هایی که عینا از متن کتاب بوده اند افزایش یافته است به نحوی که در کنکور92 هفت مسئله طرح شده که امسال به 3 عدد کاهش یافته استتست های 121 و 123و 124 و 125و 126 و 132 تستهایی بسیار معجونی ( ترکیبی ) و با راه حل های طولانی هستند که البته خوشبختانه با دانستن بخش اول جواب سوال قادر به پاسخگویی به آن تستها در مدت زمانی کوتاه خواهیم بود.3 تست طرح شده از مباحث نقدینگی و استهلاک و تولید ناخالص داخلی و ملی طرح شده اند که نکته ی جدیدی را در بر ندارند و روتین سال قبل می باشند

تست 126 تستی نو و نامتعارف در روند تستهای اقتصاد کنکور سراسری بوده است که اهداف اقتصادی دولت را به ترتیب مذکور در کتاب درسی مورد توجه قرار داده که متاسفانه از استانداردهای کنکور اقتصادی کمی به دور است

 

تست 135 تستی کاملا حفظی بوده که تاریخ پیدایش سازمان بین المللی توسعه و تشخیص نام این سازمان و اهداف آن مد نظر بوده است

 

در کل تستهای اقتصاد امسال نسبت به پارسال از سطح دشواری پایین تری برخوردارست یعنی آسان تر شده است و تنها لازمه ی آن این است که دانش آموزان متن کتاب درسی را عینا مورد مطالعه قرار دهند

در کل تستهای امسال عموما ترکیبی و چند بخشی هستند که در کل همه ی بخش ها را پوشش داده اند به جز بخش 3 از فصل 2یعنی اقتصاد و قانون اساسی جمهوری اسلامی و همچنین بخش 4 از فصل 3یعنی دولت و توسعه

 

موفق و پیروز باشید

 

دکتر مهدی خدایی

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 505 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (1)

بودجه بندی کتابهای درسی مشابه و منطبق بر سالهای اخیر می باشد. ریاضی 1 پنج سوال و آمار و مدلسازی3 سوال و ریاضی سال سوم پنج سوال و ریاضی پایه هفت سوال را دارا هستند

در  درس ریاضی 1 همانند سال 92 از مبحث مثلثات تستی مطرح نشده است همچنین مبحث نامعادله نیز که در 6 سال اخیر جز در سال 92 جایی در سوالات کنکور سراسری نداشت  امسال نیز از آن تست طرح نشده بود و به جای آن از مبحث تجزیه تستی با سطح دشواری متوسط طرح شده بود

 

در درس آمار همانند سالهای پیش 1 تست از سه فصل اول آمار که حاوی مفاهیم اولیه آمار بودند طرح شده است امسال این تست مربوط به مبحث متغیرهای تصادفی بود حال آنکه پارسال در مورد فصل 2 یعنی جامعه و نمونه تست مطرح شده بود و دو تست محاسباتی آن از فصول 4 و 5 بود. نکته شایان توجه اینجاست که همانند سال پیش فصل شاخص های پراکندگی جایی در میان تست ها نداشت

 

بودجه بندی کنکور در ریاضی 3 مشابه دو سال اخیر بود با این تفاوت که به جای اینکه مانند سال 92 از معادلات کسری سوال داشته باشیم از معادلات رادیکالی در طراحی سوال استفاده شده بود

 

در درس ریاضیات پایه مانند سال قبل از مبحث استدلال ریاضی تست مطرح نشده بود ولی از مبحث دنباله 2 تست طرح گشته بود ....بودجه بندی سایر مباحث منطق بر 2 سال دیگر بود

 

در کل باید گفت درس ریاضی انسانی نه تنها نسبت به پارسال دشوارتر نبوده بلکه حتی در بعضی از مباحث سهولت محسوسی وجود داشت البته بعضی از سوالات مستلزم راه حل های طولانی و پاسخ های دقیق و محاسباتی بود که قاعدتا شکیبایی داوطلب را لازم بودند

 

ارادتمند شما رزگار کامران دبیر دبیرستانهای شهرستان بوکان  و اموزشگاه های ساعی و اساتید

 

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 432 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

با سلام وخسته نباشيد به دانش آموزان عزيز

سوالات جبر و گسسته  كنكور امسال به نسبت سال گذشته دشوار‌تر بوده و درك مفهومي و عميق مطالب درسي را مي‌طلبيد. در زير به اختصار به بررسي سوالات مي‌پردازم و اميدوارم براي دانش‌آموزاني كه سال آينده در كنكور شركت خواهند كرد مفيد واقع گردد.

شماره سؤال

مبحث

سطح دشواري

ويژگي

143

استدلال(جبر)

متوسط

نكته‌ي سوالات لانه كبوتري، يافتن تعداد لانه‌هاست كه در اين تست تعداد اعداد اول كوچك‌تر از 30 مي‌باشد.

144

مجموعه‌ها(جبر)

متوسط

اين تست مشابه تمرين3صفحه‌ي 61كتاب درسي بوده و فرمول مربوط به حل اين تست در قسمت ب اين سؤال بدست مي‌آيد.

145

مجموعه‌ها(جبر)

ساده

اين تست با توجه به تعريف افراز قابل حل است.

146

مجموعه‌ها(جبر)

متوسط

اين تست مشابه تمرين 3 صفحه‌ي70 كتاب درسي است.

147

احتمال گسسته(جبر)

ساده

سوالي صرفاً محاسباتي و ساده است.

148

احتمال پيوسته(جبر)

دشوار

اين تست با توجه به رابطه‌ي بين ريشه‌هاي معادله درجه‌ي 2 كه در رياضي2 گفته شده است قابل حل است و مي‌توان گفت سؤالي مفهومي و تركيبي است.

149

گراف(گسسته)

متوسط

در اين تست تمامي مفاهيم مربوط به دنباله درجه رئوس بكار گرفته شده و سوالي كاملاً مفهومي است.

150

نظريه اعداد(گسسته)

متوسط

اين تست با توجه به مفاهيم مبحث نمايش اعداد صحيح و عدد مربع كامل قابل حل و سوالي مفهومي است.

151

نظريه اعداد(گسسته)

دشوار

اين تست نيز با توجه به مفاهيم مبحث نمايش اعداد صحيح و هم نهشتي قابل حل است البته حل آن تسلط بر اين مفاهيم را مي‌طلبد.

152

نظريه اعداد(گسسته)

متوسط

مشابه اين تست در تست‌هاي كنكور سال‌هاي قبل وجود داشته است.

153

تركيبيات(گسسته)

متوسط

اين سوال با توجه به تعداد افرازها قابل حل است و بيشتر مربوط به جبر و احتمال است.

154

تركيبيات(گسسته)

دشوار

مشابه تمرين12 صفحه‌ي 72 كتاب درسي مي‌باشد.

155

احتمال(جبر)

متوسط

نكته‌ي اين سوال استقلال پيشامد خارج كردن مهره‌ها از هر ظرف مي‌باشد.

 

مثل هميشه برخي از سؤالات مستقيماً از تمرين‌هاي كتاب درسي مي‌باشد و اين موضوع در كنكور پارسال (6سوال از تمرين‌هاي كتاب) بيشتر مشهود بود. به هرحال كتاب درسي اولين و مهم‌ترين منبع براي كنكور است و تسلط بر مفاهيم آن و نكاتي كه در تمرين‌هاي آن ذكر شده است مي‌تواند بسيار نتيجه بخش باشد.

موفق باشيد.

 

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 441 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

»

 

    شنبه هفتم تیر ماه و آخرین روز رقابت داوطلبان کنکور با یکدیگر و بر گزاری کنکور در رشته علو انسانی.

    ضمن عرض خدا قوت به تمام داوطلبان کنکور در این رشته با تحلیل سوالات 26تا 50 دفتر چه عمومی کنکور در خدمت شما هستیم.

    هر ساله سوالات این درس به سه بخش ترجمه و مفهوم(عیّن الاصحّ والادقّ فی الاجوبة للتّرجمة او التّعریب او المفهوم(26-33))،درک مطلب(اقرا النّص التّالی بدقّة ثم اجب عن الاسئلة(34-42) بما یناسب النّص)،و قواعد(عیّن المناسب للجواب عن الاسئلة التّالیة(43-50)) تقسیم می شود که امسال نیز سوالات از این قاعده کلی مستثنی نبود.

     حال به طور جداگانه به تحلیل هر یک از سه بخش ترجمه،درک مطلب و قواعد می پردازیم.

ترجمه و مفهوم:

    سوالات ترجمه را می توان به سه بخش ترجمه عربی به فارسی ،فارسی به عربی و عیّن الصّحیح/الخطا تقسیم کرد.

    تفاوتی که سوالات ترجمه امسال با سال گذشته دارد در بودجه بندی سوالات در این سه گروه ذکر شده می باشد.به این صورت که سوالی با عنوان عیّن الصّحیح و عیّن الخطا در کنکور امسال مطرح نشد و به هر یک از تیب بندی های عربی به فارسی و فارسی به عربی یک سوال اضافه گردید.

   در مورد تعداد کلمات به کار رفته در سوالات ترجمه باید بیان کرد که نسبت به سال گذشته تعداد کلمات افزایش یافته است و در نتیجه سوالات ترجمه طولانی تر شده اند و این کمی پاسخ گویی به سوالات را دشوار می سازد .امّا توجّه به نکاتی نظیر جمع و مفردبودن لغات،معرفه و نکره بودن لغات ،ضمیر های متصل منصوبی و مجروری و افعال پاسخ گویی را آسان می کند.

   سطح سوالات ترجمه نسبت به سال گذشته دشوار تر است ولی به طور کلّی سوالاتی متوسط و متعادل در ترجمه مطرح شده است.

  درک مطلب،التّشکیل و الاعراب و التّحلیل الصّر فی:

درک مطلب:

    موضوع متن مطرح شده موضوعی تقریباً تکراری است و در سال های گذشته چنین موضوعی مطرح شده است.موضوع قابل توجه  طولانی بودن متن می باشد که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این موضوع می تواند باعث دشواری نسبی سوالات درک مطلب نسبت به سال های گذشته شود.

   امّا سطح سولات درک مطلب متوسط و میانه ارزیابی می گردد و دشواری خاصی در آن دیدن نمی شود.

التشکیل:

     در قسمت تشکیل طراح محترم از نقش های آسان و متوسط استفاده کرده است و سوالات این قسمت متعادل و هم سطح کنکورهای گذشته است.

الاعراب و التّحلیل الصّرفی :

      هر ساله از میان سه سوال این قسمت دو سوال مربوط به فعل و یک سوال مربوط به اسم هاست که امسال نیز از این قاعده کلی تبعیّت شده است.

سوالات این قسمت متوسط و میانه ارزیابی می شود.

قواعد:

     سوالات پایانی درس عربی مربوط به قواعد عربی می باشد.

نکته قابل توجه دراین بخش از سوالات عدم مطرح شدن مبحث منصوبات می باشد. مبحثی که به نوعی می توانیم آن را مهم ترین بخش قواعد بدانیم امسال در در درس عربی جایش خالی بود.

سطح سوالات قواعد نیز متوسط ارزیابی می گردد و دشواری خاصی درآن دیده نمی شود.

ارزیابی کلی : امسال در عربی عمومی رشته علوم انسانی از همه انواع سوالات ساده ، متوسط و دشوار استفاده شده بود و شاهد آزمونی متعادل بودیم.

 

 

«تحلیل عربی اختصاصی کنکور در رشته علوم انسانی»

    ضمن عرض خداقوت به خدمت تمام داوطلبان کنکور و آرزوی موفقیت همه شما در  این آزمون علمی به تحلیل سوالات عربی اختصاصی می پردازیم.

      هر ساله سوالات این درس به چهار بخش ترجمه و مفهوم(عیّن الاصحّ والادقّ فی الاجوبة للتّرجمة او التّعریب او المفهوم(166-171))،تشکیل(عیّن الصّحیح فی التّشکیل(172و173))،اعراب و تحلیل صرفی(عیّنم الصّحیح فی الاعراب و التّحلیل الصّرفی (174و175)) و قواعد(عیّن المناسب للجواب عن الاسئلة التّالیة(176-185)) تقسیم می شود که امسال نیز سوالات از این قاعده کلی مستثنی نبود.

     حال به طور جداگانه به تحلیل هر یک از چهار بخش ترجمه،تشکیل،اعراب و تحلیل صرفی و قواعد می پردازیم.

ترجمه و مفهوم:

      سوالات ترجمه را می توان به سه بخش ترجمه عربی به فارسی ،فارسی به عربی و عیّن الصّحیح/الخطا تقسیم کرد.تفاوت سوالات ترجمه سال 93 با سال گذشته کاهش تعداد سوالات ترجمه عربی به فارسی و افزایش تعداد سوالات مفهوم و عیّن الصّحیح و عیّن الخطا(که در عربی عمومی جای آن خالی بود.)است.

   طول سوالات و اندازه کلمات به کار رفته در ترجمه تقریباً با سال گذشته برابر است و تغییر چندانی نداشته است.

   به طور کلّی سطح سوالات ترجمه متوسّط ارزیابی می شود و داوطلبان با توجّه به نکات ترجمه قادر به پاسخ گویی کامل به آنها هستند.

التّشکیل:

   جملات مطرح شده در این قسمت از جملات کتاب درسی انتخاب انتخاب شده اند و در بین کلمات انتخاب شده نقش دشواری دیده نمی شود و سطح سوالات مطرح شده در قسمت تشکیل نیز متوسط می باشد.

  الاعراب و التّحلیل الصّرفی:

   جملات مطرح شده در این قسمت نیز همانند بخش التّشکیل از کتاب درسی انتخاب شده اند و از این نکته می توان توجّه کامل طرّاح محترم را به کتاب درسی دریافت کرد. سوالات این بخش نیز متعادل است.

قواعد:

   بخش پایانی سوالات درس عربی مربوط به قواعد می باشد.مباحث مطرح شده در این قسمت همگی در کنکور های گذشته مطرح شده اند و سوالی نو گرایانه در آن مشاهده نمی شود.نکته قابل توجه افزایش سوالات منصوبات نسبت به سال گذشته است .

   به طور کلّی تفاوت آزمون سال 93 با سال گذشته در درس عربی ،تفاوت در بودجه بندی سوالات ترجمه و همچنین نقش مهمّ منصوبات در قواعد می باشد که در عربی عمومی حتّی یک سوال نیز ازآن بخش مطرح نشده بود.

  تحلیل کلّی :سوالات عربی اختصاصی رشته انسانی در سال 93 هم سطح با سال گذشته است و متوسط ارزیابی می شود.

سلیم ابراهیمی و علی فقه کریمی ( دبیران آموزشگاه علمی ساعی و بهار )

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 214 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

سلام به همه دختر پسر های گل و پر تلاش در سرتا سر ایران عزیزم؛

خدا رو شکر یک سال با شکیبایی برای برای هدف و افق های آیندتون تلاش کردین و امسال رو به پایان رسوندین .. کنکور بهانه ایست برای یاد گرفتن .. صبوری .. آرامش .. توکل ...

بچه های خوب، سختی کنکور برای همه داوطلبان بوده و همون طور که در برنامه فرصت برابر همراه با کارشناسان و همکاران عزیزم از کانون فرهنگی آموزش( قلم چی ) گفتیم کنکور چه سخت باشه چه آسون .. زمان کم بیاد یا نیاد ... شرایط برای همه یکسان بوده و هیچ فرقی در ترتیب و چیدمان رتبه ندارد .. با توجه به گفت و گویی که با دانش آموزان داشتیم حتی کسانی که در  آزمون های آزمایشی کانون همیشه رتبه های تک رقمی و دو رقمی داشته اند ، بعضی از دروس برای آنها هم سخت تر و مشکل تر از گذشته بوده است. بنابراین کلیه داوطلبین عزیز در شرایط یکسان قرار داشته اند .

 یادمون نره که خداوند همه ی تلاش ها و زحمت ها .. کلاس رفتن ها تو سرما و گرما .. تکالیف و تست ها... رو دیده و یادش هست .

کنکور فقط بهانه است. شما ها قراره در هر حرفه ای که هستین بی نظیر باشین قراره 10 سال دیگه آینده ای پر شور ، درخشان و پر از موفقیت رو به کائنات و پدر مادر هاتون هدیه بدین . مهم نیست چه رتبه ای قراره بیارین  مهم اینه که اصول و قواعد زندگی رو زیر پا نگذارید .. بچه ها بار ها و بار ها گفتم آزمون ها .. کنکور .. رتبه.. ثابت و پایدار نیستند...

 

 احترام به کسانی که دوستشان داریم ، دوستمان دارند... کسانی که برای  ما زحمت کشیدن و همیشه در هر مشکلی حضوری آرام داشتند ... بزرگواری در زندگی، آرامش و صبوری و ... هست که ماندگار هستن به جاودانه ها فکر کنید و آرام باشید . درسته که کنکور تمام شده اما برگ جدید زندگی ورق خورده و باید یک شروع خوب داشته باشیم .. باید زحمات کسانی که امسال قدم به قدم ، آن به آن در کنار ما بودن رو در ذهنمون یاد آوری کنیم و قدر دان باشیم .. اول از همه خداوند بزرگ و مهربان که لحظه به لحظه در کنارمون بود و هست .. پدر مادر های عزیز مون که از هیچ تلاشی دریغ نکردن ، خواهر برادر های نازنین ..

 

من به عنوان معملتون ازتون می خوام که یک بار دیگه درس هایی که هر هفته در تلوزیون داشتیم رو مرور کنید .

توکل            صبوری                آرامش درون                تسلیم خدا بودن              پیش داوری و قضاوت نکردن

خداوند پشت تک تک شما ایستاده و به کائنات دستور داده برای هر کسی که در جهت رسیدن به هدفش تلاش میکنه سر خم کنه و بگه در خدمتم قربان و در آخر می خوام بگم که کلید روشن شدن افق های آیندتون صبوری و آرامش است پس تا اعلام نتایج استراحت کنید و برنامه ریزیتون رو برای 10 سال آینده یادداشت کنید برای همه اونا فکر کنید.. وقت بگذارید و قدم بردارید

دعاتون می کنم

یا علی

سید ایمان سرورپور 

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 325 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)
خدایی گفت: قانون تکلیف کرده که طی 5 سال، پذیرش 85 درصد ظرفیت آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی و 15 درصد با توجه به آزمون صورت گیرد.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: عمده‌ترین تفاوت بین کنکور سال 93 با سایر کنکورها، تاثیر قطعی 25 درصد سوابق تحصیلی در آزمون است.
وی با بیان اینکه ما به سمت افزایش کیفیت آزمون پیش می‌رویم، افزود: امسال در دانشگاه پیام نور بحث کاهش ظرفیت را داشتیم، هر چند که حدود 60 هزار نفر را پذیرش خواهیم کرد.
خدایی گفت: طبق قانون جامع ایثارگران که مصوب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است، 20 درصد سهمیه دانشگاه‌ها به ایثارگران اختصاص می‌یابد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سال 94 هم کنکور سراسری خواهیم داشت یا خیر، تاکید کرد: قانون تکلیف کرده که طی 5 سال، پذیرش 85 درصد ظرفیت آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی و 15 درصد با توجه به آزمون صورت گیرد.
خدایی یادآور شد: با توجه به وضعیت موجود بعید می‌دانیم که در 7،8 سال آینده حداقل بتوانیم آزمون را به طور کامل حذف کنیم.
وی اظهار داشت: 15 درصدی که برای آن آزمون برگزار می‌شود، مربوط به دانشگاه‌هایی است که شهریه برای آن پرداخت نمی‌شود و لازم است رقابت صورت گیرد.
خدایی با اشاره به اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری سال 93 نیمه اول مرداد ماه اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: انتخاب رشته آزمون نیمه دوم مرداد و نتایج نهایی کنکور امسال نیز نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد
مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 186 شنبه 07 تیر 1393 نظرات (0)

فقط یه سال تا روز برداشت محصول باقیــــــــــــــــســــــــــــت!

 

 

امیدوارم مثل یک کشاورز حرفه ای از کاشته هاتون مراقبت کنید...

ما تجربی ها توی زیست 2 , مهارت اندکی توی کشاورزی بدست اوردیم...پس از ریاضی ها  و انسانی ها جلوتریم...!!

ما تجربی ها خوب یادگرفتیم که:

باید از اکسین برای جلوگیری از شاخ و برگ گرفتن افکار منفی در ذهن استفاده کنیم تا افکار منفی , این آفت خرابکار توی این یه هفته داشته ها و کاشته های ما کشاورز ها رو به باد نده!!

باید از سیتوکنین برای شاداب نگه داشتن روحیمون و امـــــــــــــــــیــدمون استفاده کنیم , تا روز برداشت , بدون خستگی فکری و با انرژی به برداشت محصولمون بپردازیم....

باید از ابسیزیک اسید  به خوبی در روز برداشت کمک بگیریم , تا اگه خدایی نکرده  شرایط محیطی نامساعد بود , از محیط اثر نپذیریم و با قدرت به برداشت محصول بپردازیم...

باید از ژیبرلین  برای رشد دادن  و وسیع کردن افق نگاهمان استفاده کنیم , و به فکر نتیجه ی برداشت  نباشیم ... و فقط برداشت کنیم...

ما کنکوری ها کشاورزان حرفه ای هستیم که در روز کنکور ... با دانش و تلاشمون بهترین محصول رو برداشت می کنیم ....و  هر چه که برداشت کنیم , نتیجه زحمات و تلاش های ما در 12 سال تحصیل است!

پس خدایا ...  به تو توکل می کنیم و نتیجه را به تو می سپاریم ...

...این کنکور می آید و می رود... و شاید کنکور های بزرگ تر دیگری نیز در ادامه ی مسیر زندگیمان , در انتظارمان باشد.... ولی خدایا در روز کنکور اصلی زندگی ...در روزی که همه ی انسان ها در صحرای قیامت تو حاضر و اماده می شوند... امیدواریم که شرمنده تو نباشیم و جزو رتبه های برتر کنکور زندگی شویم... 

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 358 شنبه 07 تیر 1393 نظرات (0)

این جدول ها بر اساس خود اظهاری 1670 نفر از دانش آموزان کانون استخراج شده اند.

تجربه ی پارسال ما نشان می دهد این خود اظهاری ها تا حد زیادی واقعی و قابل اعتناست زیرا دانش آموزان با هویت واقعی خود و در صفحه ی شخصی خود نتایج و درصدهایشان را وارد کرده اند و برای ارزیابی دقیق خود نه  نیازی به اغراق و دست بالاگرفتن خود و نه نیازی به فروتنی و دست پایین گرفتن خود دارند.

 پارسال پس از اعلام نتایج  و ارزیابی صدها کارنامه ی دانش آموز کانونی معلوم شد سطح دشواری سوال ها در همان حدودی است که دانش آموزان از قبل  خود اظهاری کرده بودند و امسال یک دلیل دیگر هم داریم وقتی صدها تن از دانش آموزان کانونی با روش سه روز یک بار کتاب زرد اختصاصی را در دست می گیرند و به حوزه ها می آیند و بدون آن که به پاسخ نامه ی انتهای کتاب نگاهی بیاندازند چهار ساعت مداوم کنکور را شبیه سازی می کنند بنابراین آن قدر قابل اعتماد و اتکا هستند که بتوان به نظرشان احترام گذاشت  

نکته ی حائز اهمیت در کنکور امسال این است که سطح دشواری سوال ها در برخی درس ها برای بازه های ترازی بالاتر دشوارتر شده  و در بازه های پایین تر دشواری کم تری نسبت به سال گذشته دارند . این چیزی است که احساس دانش آموزان ترازهای مختلف از سطح دشواری نیز موید آن است

پیشنهاد می کنیم هر دو نوع جدول را در کنار هم ببینید یکی مربوط به احساس دانش آموزان از سطح دشواری است و دومی مربوط به درصدهایی است که پس از تصحیح سوال هایشان به دست آورده اند و در سایت کانون وارد کرده اند. (برای مشاهده نتایج نظرخواهی سطح دشواری کلیک کنید)

نتیجه ای که از این  آمارها می توان در مورد تخمین رتبه استنباط کرد این است که دانش آموزان با ترازهای بالاتر از ۶۲۵۰ در صورتی که درصدهایشان را براساس کنکور ۹۲ در سایت کانون تخمین زدند می توانند کمی به خودشان ارفاق کنند و رتبه شان را بهتر بدانند !

 

توجه : درجدول ها، درصد به چند تا از 10 تا تبدیل شده است. 

 

مقایسه ی سطح دشواری کنکور تجربی و ریاضی 93 در یک نگاه

مدیریت وبلاگ بوکانیان بازدید : 420 جمعه 06 تیر 1393 نظرات (0)

 سلام خدمت همراهان  همیشگی یک سال گذشته.

امیدوارم با موفقیت در کنکور،نتایج زحمات خود را گرفته و خستگی را از تن و جان بزدایید.

فایل زیر تحلیل سوالات ریاضی تجربی ست که امیدوارم با مطالعه آن به جمع بندی مناسبی از وضعیت خود برسید .

به امید روزهای موفقیت شما عزیزان

سیدصلاح کریمی 

آرش رحیمی: تحلیل کنکور تجربی/درس ریاضی

آرش رحیمی: تحلیل کنکور تجربی/درس ریاضی

تعداد صفحات : 33

درباره ما
Profile Pic
یه وبلاگ آموزشی همراه با مصاحبه و نظرسنجی و تدریس نکات آموزشی دروس مختلف در پایه و پیش.ضمنا کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به مدیریت وبلاگ بوکانیان (شایان نعلبندی ) می باشد و هرگونه کپی برداری از لحاظ شرعی حرام مطلق است شماره تماس با مدیریت :09304220087 به خاطر بسپارید قندیل تندیس قطره هایی ست که تسلیم جاذبه ی آب و زمین نشده اند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیشتر دوست دارید کدام مطالب در سایت قرار گیرند
    از عملکرد دهکده کنکور راضی هستید؟
    به دهکده خودمونی داوطلبان کنکور شهرستان بوکان خوش هاتن
    مدیریت وبلاگ :شایان نعلبندی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 495
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 33
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 96
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 2,088
  • بازدید سال : 15,848
  • بازدید کلی : 215,947
  • کدهای اختصاصی

    تعبیر خواب آنلاین

    
  • اس ام اس فارسی
  • دیکشنری

    کد نمایش آب و هوا

    کد نمایش آب و هوا

    الکسا

    ابزار وبلاگ


    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    


    داستان روزانه
    داستان کوتاه روزانه